Onpas vierähtänyt pitkä aika viimisestä kirjotuksesta. Meillä on ollut tämä syksy ja alkutalvi (tosin voiko sitä talveksi sanoakaan, kun ei ole edes lunta) melkoista hiljaiseloa. Taitaa noita kaksjalkasia pelottaa pimeässä. Iltasin käydään pelkästään remmilenkeillä. Välillä emännän kanssa tehdään jotain temppuja kesken lenkin. Onneksi ollaan viikonloppusin käyty metsälenkeillä. Viime viikonloppunakin käytiin Jaanan, Mikon, Lelun ja Lillin kanssa piiitkällä metsälenkillä. Ja käytiinpä ihan viikonlopun molempina päivinä. Lilli on vielä niin pieni, että se ei ollut sunnuntaina koko lenkkiä meidän matkassa. Lelu oli molempina päivinä mukana. Lauantaina mä jouduin vähän komentaa sitä, kun se meinas alkaa hyppii silmille. Jaana nappaili sunnuntaina muutamia kuviakin. Saisi sekin jo laittaa omille sivuilleen kuvia Lillistä, että päästäs ihailee sitä pikku-hovaronttia näin virtuaalisestikin. Kohta on joulukin. Mennään kuulemma emännän vanhempien luokse ja otetaan Erjakin mukaan. Siellä sitten riittääkin vahtimista, kun koko Ryökkään suku tulee käymään kahvilla. Harmi vaan, ku ei ole lunta. Lumi on kivaa! Siinä on kiva piehtaroida. Lumipalloja on kiva etsiä ja syödä. Toivottavasti pian tulee oikein paljon lunta!

Ja mähän oon unohtanut kokonaan kertoa, että mulla on vähän ruokavalio muuttunut. Nykysin mä syön aamusin raakoja broilerin siipiä ja iltasin kasvis-puuro-lihamössöä. Emäntä sanoo sitä barffaamiseksi, vaikka tuo puuro ei kuulemma oikeasti barffiin kuulukaan. Ne siivet on kyllä ihan huippuhyviä ja yleensä ne mössötkin. Paitsi joskus mössöön on laitettu jotain ällöä lihaa, kuten maksaa tai peuran lihaa, joista mä en oikein tykkää. Mä suostun syömään niitä vaan jos seassa on paljon lohiöljyä tai juustosiivujen välistä. Tänä iltana on kuulemma luvassa naudan sydäntä, mutta sen jälkeen on kuulemma luvassa kierros peuraa...täytyy katsoa osaako se mamma naamioida sen peuran tarpeeksi taidokkaasti. Jos en nyt kerkeä kirjottelemaan ennen joulua, niin HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE!