Hei taas piiiitkästä aikaa! En ole oikeen kerennyt kirjoittelemaan, kun ollaan emännän kanssa juostu tottiskentällä ihan alvariínsa. Ja oltiin me reissaamassakin. Eli yhtenä lauantaina lähdettiin ajelemaan tosi aikasin. Onneks itte pääsin takakonttiin nukkuu. Isäntä on tehnyt mulle sinne häkin. Se kyllä rajottaa mun tiloja siellä, joten en ole ihan tyytyväinen tulokseen. Mutta sai siellä kuitenkin ihan hyvät unet. Sainkin muuten nukkua aikas kauan. Välillä mut herätettiin pihalla käymään. Oli kiva huomata ekalla stopilla, että meillä on seuraakin. Bumba porukoineen ajeli kuulemma meidän edellä autollaan ja yhdelläkin pysähdyksellä päästiin Bumban kans juoksee aitaukseen. Lopulta päästiin illalla viiden paikkeilla perille. Perillä tarkotti isoa kelohonkamökkiä järven rannalla. Majottautumisen jälkeen käytiin Bumban kanssa vähän peuhaamassa pihalla ja sitten oltiinkin valmiita yöpuulle. Muutama päivä siinä sitten menikin järven jäällä juostessa ja mökillä huilaillessa. Maanantaina meille tulikin sitten uus frendi mukaan. Tofu, n. puoli vuotta mua nuorempi kultainen noutaja. Heti alkuun päätin näyttää Tofulle kuka täällä määrää. Tofu hiffas juonen ja loppuviikko oltiinkin ihan sulassa sovussa. Siellä sitten juostiin järven jäällä kolmeen pekkaan loppuviikko ja kivaa oli.

Reissun jälkeen emäntä sitten alottikin tottissulkeiset. Eli ollaan käyty kentällä treenaamassa uusia juttuja. Meillä on kuulemma joku jälkikoe edessä ja sitä varten pitäisi osata pari uutta liikettä. Mulla on tainnut vähän kuntokin kasvaa, kun ravailen siellä kentällä semmosen kapulan perässä. Ei siinä muuten mitään, mutta kun välillä se emäntä nakkaa sen jonkun esteen taakse ja vaatii, että mä hyppään tai kiipeen sen esteen yli! Ne kiivettävät esteet olikin alkuun ihan kivoja ja menin niitä ihan itteksenikin, mutta tästä uusimmasta en oikeen tykkää. Se vaikuttaa vähän turhan jyrkältä, mutta kattotaan nyt. Se hyppyestekin oli meinaan semmonen juttu, että riippuu esteestä. Hyppäiltiin kotona pihalla isännän tekemää estettä, johon emäntä laitto korkeudeksi 85cm (...vai oliko se 95cm). Ei oikeen huvittanut sitä hypätä. Olisin mieluummin kiertänyt, mutta emäntä kyhäs sen ympärille kottikärryjä. Päätti sitten kuitenkin jatkaa matalammalla esteellä. Kentällä se sitten keksi hyppyyttää leveämmällä esteelle. Se onkin paljon mukavampi hypätä, kuin se kapea kotieste. Nyt ollaankin hypätty metrin korkusta estettä viime treeneissä. Ei se emäntä tainnut muistaa, että meikä hyppäs jo pentuna 90cm korkean aidan yli... Hyppyjen ja noutojen lisäksi emäntä on koittanut saada mua juoksee sen osottamaan suuntaan. Mutta alkuun en oikeen tajunnut miks pitäs juosta sinne eteen, kun ei siellä edessä ole mitään mielenkiintosta. Mutta nyt oon alkanut oppii, että siel kentän reunalla mua odottelee pallo. Sit aamulenkeillä metsässä aina kun käännyn kattoo, et tuleeko se eukko sielt perästä, niin se käskeekin mut maahan. Sit kun oon maassa niin se heittää mulle pallon. Pallo on niin kiva juttu, että sen takia kuikuilen taaksepäin aika usein tätä nykyä. On nää treeniputket ihan mukavia. Kun mamma kaivaa treenirepun esiin, niin tiiän heti, että jotain mukavaa on edessä!