Emäntä on ottanut nyt itteään niskasta kiinni ja alkanut urheilee. Nykyään marssijärjestys onkin sellainen, että minä juoksen edellä ja emäntä perässä. Tosin on tullut huomattua, että joukkoa en johdakaan minä, vaikka edellä menenkin. Emäntä se siellä takana toimii jarruna ja huutelee, että mitä pitää millonkin tehdä. Varsin ylpeänä emäntä on siitä, että toiset koirat osaan ohittaa kiltisti vaikka etunenässä menenkin. Noh...kai se parempi onkin mennä kovaa vauhtia ohi, kun eukko tulis muuten varmaan päälle sieltä takaa...Välillä käydään metsäteillä lenkillä ja siellä saankin juosta sitten ihan vapaana. Emäntä yleensä juoksee, mutta välillä sillän on sauvat ja se kävelee. Kerran sillä oli niiden sauvojen lisäksi sukset. Alkuun oli hauskaa, kun sai vetää ihan olan takaa ja emäntä vaan kehu. Mutta en jaksanut koko aikaa vetää ja sit tuli tassuihinkin lumipaakkuja, joten pysähdyttiin aina välillä kaivelee mun tassuja. Tän hiihtoreissun jälkeen emäntä kävi ostaa mulle tossut. Kerran oon kokeillut niitä ja onhan ne vähän hassut jalassa. Joudun kuulemma laittaa ne seuraavalla hiihtoreissulla jalkaan. Noh katotaan miten se menee...

Sit me ollaan alettu taas harjottelee temppuja. Ollaan opeteltu tekemään vanhoja juttuja uudella tavalla. Esim. emäntä käskee mut istuu ja menee parin metrin päähän musta. Sit se käskee mut maahan ja näyttää samalla käsimerkin. Sit ku on maassa se käskee mut istuu ja antaa taas käsimerkin. Välillä se kehuu ja heittää palloa tai tuo mulle nakkia. Sit, ku yleensä se käskee mut seisoo, ku mä seuraan sitä, niin nykysin se käskee seisoo, ku oon tulossa sen luokse. Ja sit nykysin pitää esteen yli päästyä istua jne. Ollaan käyty tekemässä aina ihan muutama liike kerrallaan ja hauskaa on ollut.

Viikonloppuna lähdetään mökille. Pääsen kuulemma testaa uusia tossuja tositoimissa. toivottavasti pysyvät kyydissä mukana.