Mä pääsenkin nykysin suurimmaksi osaksi juoksemaan vapaana lenkeillä. Tänään emäntä jopa unohti remmin kotiin aamulenkillä. Alkulenkki yleensä menen muutenkin vapaana, mutta tien pätkät kytkettynä...tosin ei ole vielä yhtenäkään aamuna ketään tullut vastaan...paitsi tietty tänään. Kun emäntä hokas remmin puuttuvan, se päätti silti että mennään normilenkki. Se sano, että jos joku hullu liikkuu täällä ilman valoja, niin saa syyttää itteään. Valot kuulemma näkyy tosi kaukaa. Ja täytyy myöntää, että on tolla emännällä aika hyvät vaistot. Kyllä se yleensä ennen mua huomaa autot ja ihmiset, varsinkin pimeellä. Lenkillä, kun mä tutkiskelin hajuja, niin yht äkkiä emäntä käski mut luokseen. No mä tietty menin ja se otti mua pannasta kiinni. Mä kun sain nokan takasin menosuuntaan, huomasin että siellä seiso jonkin matkan päässä tien reunassa joku nainen kahden koiran kanssa. Niilläkään ei tainnut olla remmejä mukana, kun taisi sekin nainen niitä pannoista pidellä. Emäntä talutti mut pannasta niiden ohi ja kun oli ohi menty leikittiin hetki emännän lapasella. En ois millään antanut sitä takasin, mut lopulta oli pakko...Loppulenkki menikn ihan normiin tapaan eli ei vastaantulijoita.
Viikonloppuna me käytiinkin emännän ja isännän kanssa pitkällä lenkillä. Ja melkeen koko lenkin olin irti. Paitsi sillon, ku mentiin ison tien viertä. Emäntä nappas pari kuvaakin matkan varrelta.
 
Alkulenkistä säntäilin eteen ja jouduin odottelemaan ihmisiä:
 

Lumi hyökkäsi pikkukuusesta, joten hyökkäsin takaisin:

 

Ilta alkoi hämärtymään lenkin aikana:

 

PAkkanen kuurasi haiveneni:

 

Lenkki kesti 2 tuntia ja loppuilta menikin rauhallisesti.

Maanantaina käytiin emännän kanssa juoksulenkillä. Oli aikas pimeetä. Emäntä laittoikin sellasen valon otsaansa, jotta näki mihin juosta. Puolisen tunti me hölköteltiin. Se oli kuulemma sopiva lenkki juoksukauden aloitukseksi. Emäntä kun on juossut viimeksi n. 8 kk sitten.

Me ollaan kuulemma taas menossa johonkin näyttelyihin ja johonkin MH luonnekuvaukseen. Saas nähä kuin meitin käy.