Tässä onkin parin viikon ajan ollut kaikenlaisia touhuiluja. Yhtenä tiistaina oltiin tottistelemassa Tiiriössä, K-raudan parkkiksella. Oli ihan mukavaa Cheri ja Jennikin kävi piipahtamassa, mutta Cheri oli vähän pöllyssä nukutuksen jäljiltä niin ne vaan katteli kun me puuhailtiin. Harjoteltiin mm. maahanmenoa, seuraamista yms. Käytiin myös Prisman oven edessä pyörimässä. Laitetaanpas kuva, kun meitsi taas seuraa. Tällä kertaa Cheri oli kuulemma joku häiriökoira. Ei se mua kyllä yhtään häirinnyt.

641487.jpg

Seuraavana päivänä meillä alkoikin sitten se BH kokeeseen valmistava kurssi. Sielläkin taas otettiin tottista ja ihan mukavaahan se aina välillä kyllä onkin. Tosin oli paljon kivempaa kurssin jälkeen, kun pääsin leikkimään kahden mittelin kanssa. Tässä minä saalistan toista niistä. Tätä kaveria kutsuttiin muistaakseni Akuksi.

641490.jpg

Kävin myös vähän kastautumassa, kun emäntä tiputteli keppejä järveen. Mutta en viitsinyt kokonaan pulahtaa. Mahan sain kasteltua, kun kahlailin, mutta se riitti.

Sitten me pidettiinkin pari päivää taukoa tottiksessa. Käytiin emännän kanssa Hyvinkäällä ja käytiin antamassa siedätyshoitoa emännän koiria pelkäävälle mummille. Kyllä se jo antaa mun kävellä ohitseen, eikä se enää hätkähdä niin paljoa, jos mä teen jotain äkkinäistä. Siedätyshoito alkaa siis tepsiä. Siedätyshoidossa on auttanut myös Bumba, emännän serkun rotikka. Siellä mummin luona asuu myös vaari. Vaari ei pelkää yhtään mua. Mamma joutuu aina välillä vahtimaan vaaria, että vaari ei pääsis antaa mulle herkkuja. Viimeksi se kuitenkin kerkesi antaa piparminttukarkin, kuulin myös jotain puhetta kekseistä. Mutta tällä kertaa emäntä oli sen verran tarkkana, että keksit jäi syömättä. Sain mä kuitenkin vähän ruisleipää. Seuraava kyläpaikka olikin sitten Annulla ja Anssilla. Tosin siellä ei ollut kuin Annu ja kissanruokaa. En tosin uskaltanut maistaa niitä kisun nappuloita, ne haisi vähän oudolle. Annulta lähdettiin sitten emännän porukoille. Annukin lähti mukaan ja illalla grillattiin ja katottiin leffoja. Aamulla lähdettiinkin aamulenkille Annun kanssa. Olin vähän vieraskorea ja kävelin ihan nätisti. Puolessa välissä lenkkiä emäntä tulikin vastaan ja sitten käveltiin Annulle, jossa meidän auto jo olikin. Lenkin jälkeen lähdettiinkin sitten kohti Hämeenlinnaa. Tällä kertaa mentiin kylään Jaanalle ja Mikolle. Siellä oli jotain juttuja, joita ne sanoivat agilityesteiksi. Eka mun piti pujotella joidenkin rimojen väleistä. Emäntä olis saanut kyllä hommata paremmat napit sitä keppijuttua varten. Mutta kyllä mä vähän menin mamman takia.

641491.jpg

Sitten siellä oli myös semmonen lauta. Sitä kun alko nousemaan, niin jossain vaiheessa toinen pää laski alas. Ja sitten oli semmosia esteitä, joiden yli hypättiin. Tässä malli.

641493.jpg

Ja tää ei ollut ainoa este. Siellä oli myös semmonen korkeampi, jota sanottiin A-esteeksi. Se oli aika kiva. Mä kiipeilin sitä välillä huviksenikin. Tässä mennään emännän ohjauksella yli.

641489.jpg

Ihan kivaaha tuo agilitys voisi olla, mutta oli kyllä niin kuuma, että en ihan jaksanut koko aikaa keskittyä. Jaana on kuulemma hankkinut meille jonkun pitämään agility-tunnin jossain välissä. Toivottavasti silloin on vähän viileämpää.

Sunnuntaina mentiinkin taas BH-kurssille. Käytiin kentällä ja Prisman parkkiksella. Prismalla harjoteltiin jotain kaupunkiosuutta. Ihan hyvin meni tosin mulla alkoi kesken kaiken hassut päivät. Eli meidän tottiskurssit peruuntuukin nyt. Täytyy siis harjotella itekseen. Varsinkin kun Jaana sai emännän harkitsee rotumestaruustokoon ilmottautumista. Mamma sanoi, että voitas ehkä mennä kannatuksen ja kokemuksen vuoksi. No sillä on kuukausi aikaa miettiä sitä ilmoittautumista ja 2 kuukautta aikaa treenata. Saas nähdä miten käy.