Hei taas!
Me käytiin emännän kanssa sunnununtaina jossain valkeakoskella. Siellä oli Jaana ja Mikkokin ja joitain muitakin. Käytiin semmottessa kehässä tekemässä vähän temppuja taas. Siinä alkuseisoskelun kohalla huomasin maassa herkkuja, pupun papanoita! Olisin halunnut syödä ne kaikessa rauhassa, mutta emäntä komensi mua vierelle koko ajan. Lopulta mä menin hetkeks seisoo sen viereen ja joku täti kävi moikkaamassa meitä. Huomasin sitten, että ei se mamma taida päästää mua niiden herkkujen ääreen...ja taisin mä suurimman osan jo syödäkin...päädyin sitten, että parempi kai istua siihen vierelle. Seuraavaksi mut komennettiin maahan. Emäntä meinas siitä jo lähtee, mut se täti käski sen takasin mun vierelle. Lopulta se sitten sai luvan mennä muiden emäntien kanssa kehän toiseen laitaan. Siinä sitä sitten olla möllöteltiin. Jossain välissä mun molemmilta puolilta nousi kaverit istumaan. Mä vähän ihmeissäni siinä, että mitäs ne nyt. Pitikö tässä vai istua?! Vilkasin sitten Moonaa, joka oli makaamassa parin koiran päässä musta. Se katto yhtä piehtaroivaa koiraa sellasella ilmeellä, että "Ei noin saa tehdä!!!". Vilkasin sitten emäntääkin ja se hymyili mulle, joten ilmeisesti maassa olisi parempi pysyä. Palashan ne emännätkin lopulta ja nyt oli mamma vihdoin sisäistänyt, että paikallamakuusta noustaan vierelle-käskyllä eikä istu-käskyllä.
Lähettiin kehästä ja käytiin leikkimässä auton luona ja sitten mentiinkin taas kehään. Alkuun seurasin kiltisti hihnassa, mutta vapaana ollessa päätin käydä kurkkaamassa vähän muita maisemia. Emäntä kuitenkin käski takasin, joten menin sitten taas sen kanssa.

985716.jpg

Sitten yhessä vaiheessa kesken seuraamisen emäntä käski mut maahan ja mä menin. Se käppäili vähän matkan päähän ja palas mun luo ja käski vierelle. Helppo nakki! Seuraavaksi se jätti mut istuun ja käveli jonkin matkan päähän. Sieltä se kutsu luokse. Mä lähin juoksee.

985727.jpg

Sit mä huomasin jotain mielenkiintosta. Oranssi muovitörppö oli siellä emännän takana. Päätinkin sitten mennä kattoo, että mikä sen on.

985733.jpg

Emäntä huuteli kuitenkin vierelle, joten jätin tarkemmat tutkimiset sikseen. Sitten piti vielä seisoa ja hypätä esteen yli. Molemmissa liikkeissä ajattelin mennä ihan automaattisesti istumaan, ku emäntä pääsi vierelle. Muuten oli ihan kivaa, mutta sato koko ajan. Onneks emäntä oli tällä kertaa märempi kuin mä!